1. Rozwój funkcji słuchowych. Deprywacja słuchowa.
2. Niedosłuch – aspekt medyczny, logopedyczny i pedagogiczny.
3. Uszkodzenia jednostronne i ich konsekwencje w rozwoju językowym.
4. Typologie uszkodzeń narządu słuchu: aspekt medyczny i logopedyczny.
5. Wywiad surdologopedyczny.
6. Funkcjonalna diagnoza surdologopedyczna. Narzędzia diagnostyczne.
7. Rozwój mowy i zaburzenia mowy u dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu.
8. Wychowanie słuchowo-językowe a trening słuchowy.
9. Metody i strategie w terapii dzieci z uszkodzeniami słuchu.
10. Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
11. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej. Założenia teoretyczne metody i implikacje terapeutyczne.
12. Karta Oceny Zachowań Komunikacyjnych (KOZK) i Karta Samooceny Umiejętności
Komunikacyjnych (KSUK).
13. CAPD – charakterystyka zaburzenia, diagnostyka i przedstawienie wybranych metod terapii.
14. Specjalne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne.
15. Współpraca z rodzicami.
16. Przedstawienie wybranych pomocy logopedycznych i materiałów dydaktycznych.
17. Dyskusja.
Prowadząca: Agnieszka Dziedzic